Tuesday, 5 April 2016

 
 
Buat pertama kali setelah sekian lama tak menjengah blog ini....hari ni entah kenapa terdetik di hati untuk melihat blog yang dah bersawang ni....hihi...nak buat macam mana.minat tu ada untuk menulis cuma tak terkejar dengan tanggungjawab yang sedia ada....tak pelahkan...sekadar hobi masa terluang. How's life ? Alhamdulillah...syukur masih diberi kesempatan untuk mencurahkan bakti dan mendidik anak bangsa. Tahun ni diberi kepercayaan untuk mengajar Tahun 6..setelah sekian lama mengajar murid murid Tahap Satu....mendidik murid -murid membaca dan mengira...adalah sesuatu yang amat berharga bagiku. Tidak semua berpeluang mengajar murid -murid Tahap Satu. Tahun ini juga tahun kedua diberi kepercayaan untuk mengajar mata pelajaran Bahasa Inggeris Tahun 3...jadi teacherlah pula...sebenarnya tidaklah pandai  sangat cuma cuba melakukan yang terbaik.  Maklumlah sekolah kita ni sekolah SKM ...SIR je satu-satunya cikgu Bahasa Inggeris yang ada. Jadi, saya dengan Cikgu Nurhanani iaitu Cikgu Pemulihan sukarela mengajar Bahasa Inggeris. Teacher Nani pun tahun ni mula menghadiri kursus PITO....Haa...okaylah tu. Bila mengajar subjek yang bukan opsyen ni...memang kena usaha lebihlah. Kena banyak bertanya, rujuk internet dan rajin cari bahan. Haa...bab nilah ambil masa sikit. Namun, demi anak murid tersayang...kita cubalah yang terbaik dan termampu...rasanya inilah coretan yang pertama untuk tahun 2016 ni.  Esok sekolah...ada majlis Kem Membaca...jumpa lagi.In shaa Allah.